آشپزخانه و کابینت, طراحی کابینت, مطالب

کابینت وکیوم چیست؟

کابینت وکیوم

کابینت وکیوم را می توان از لحاظ مواد متریال ، نسل سوم کابینت آشپزخانه درنظرگرفت نسل اول کابینتهای چوبی ونسل دوم کابینت های MDF بودند.
* کابینت آشپزخانه وکیوم باپیدایش تکنولوژی وکیوم وهمچنین دستگاه تراش CNC محبوبیت بسیاری پیدا کردند ، کابینت هایی که دارای روکش وکیوم می باشند به آن کابینت وکیوم می گویند.

درواقع انتخاب نوع کابینت (کابینت وکیوم – کابینت نئوکلاسیک – کابینت مدرن و … ) رابطه مستقیم با بوجه شما ، سلیقه های مختلف ، ابعاد آشپزخانه ، رنگ و دیگر وسایل منزل شما دارد. درصورتی که میخواهید انتخاب دقیق و هوشمندانه داشته باشید باید به چند نکته مهم اما به ظاهر کوچک دقت کنید.

روکش وکیوم یک تکنولوژی است که ازآن برای فشرده کردن ذرات وایجاد خلاء استفاده می شود ازطریق این تکنولوژی هوای موجود بین سطح و روکش کاملا تخلیه می شود وخلائی بین آنها ایجاد می شود وروکش کاملا به سطح می چسبد همین امر باعث می شود تا مقاوم ترین ومحکم ترین روکش ها را باحداقل ضخامت بر روی سطوح ایجاد کنیم . ازخصوصیات روکش وکیوم به زیبایی ، مقاومت ویک دست بودن آن می توان اشاره کرد.

دستگاه وکیوم یک دستگاه صنعتی نسبتاً سنگین است که برای قراردادن یک لایه اضافی روی چوب وکابینت مورد استفاده قرار می گیرد.دراین دستگاه دومرحله فشاروایجاد خلاء انجام می شود.


* دستگاه وکیوم ازچندبخش تشکیل شده است:

  • سیستم کنترل وطراحی
  • سینی
  • سیستم مکنده
  • سیستم حرارتی
  • سیستم ضدچروک

ابتدا دستگاه توسط اپراتور تحت کنترل قرار می گیرد والگوی طراحی وسرعت عمل آن تعیین می گردد دراین مرحله درجه حرارت ومیزان خلاء تنظیم می شود.
* سپس کار دستگاه شروع می شود در ابتدا المنت های دستگاه فعال شده وباعث داغ شدن سینی می شوند قطعه روی سینی قرار می گیرد ولایه اضافی بر روی آن قرار داده می شود.
* سپس دستگاه مکنده فعال شده وزمینه ایجاد خلاء دربخش زیرین آن فراهم می کند
* عملکرد دستگاه وکیوم به عملکرد همزمان المنت های کوره وموتور مکنده بستگی دارد.

در کابینت وکیوم یک لایه روکش pvc به وسیله حرارت ، چسب وفشار بر روی ورق MDF چسبانده می شود وکیوم باعث می شود تا کابینت مقاومت زیادی درمقابل دما حرارت ورطوبت داشته باشد.

کابینت وکیوم دارای تنوع رنگ بسیاربالایی است همچنین می توان طرح های متفاوتی انتخاب نمود در کابینت مدرن وحتی کلاسیک می توان از کابینت وکیوم استفاده کرد پس از تراشکاری وکنده کاری واتمام کار CNC کابینت وارد دستگاه وکیوم می شود جهت روکش ، کیفیت چسب بکار رفته در چسباندن وکیوم بسیارمهم است.

نیل چوب با دارا بودنت دستگاه های مدرن و پیشرفته و استفاده از متخصصین با تجربه و کارآمد در زمینه ساخت کابینت های وکیوم فعالیت گسترده دارد. ما میتوانیم تمام آنچه شما در ذهن خود دارید را پیاده سازی کنیم. ما با تجربه بالا در خدمت شما هستیم تا به آشپزخانه دلخواه خود برسید. کافیست با ما تماس بگیرید.

مزایای کابینت وکیوم

یکی از مزیت های بارز قیمت مناسب کابینت های وکیوم نسبت به سایر کابینت های کلاسیک است. کابینت های وکیوم غالباً در دو سبک کلاسیک و مدرن طراحی و ساخته می شوند. نیل چوب پیشنهاد میکند که اگر می خواهید کابینت های کلاسیک را برای تزیین آشپزخانه خود انتخاب کنید، به جای کابینت های کلاسیک با مواد مصنوعی به دلیل قیمت بالای آن از کابینت های وکیوم استفاده کنید. چراکه هم تنوع خوبی را در اختیار شما قرار میدهد و هم قیمت مناسبی خواهند داشتو میتوانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

 انتخاب کابینت مناسب و شیک باید با شناخت از جنس کابینت، عملکرد و دوام آن، و متناسب با محیط صورت گیرد. انتخاب بین کابینت وکیوم و های گلاس به مقاومت، طول عمر بسیار بالا، نگهداری آسان و راحت و قیمت آن ها بستگی دارد. کابینت وکیوم ممبران با انواع طیف های رنگی متنوع و زیبا، با الگوهای متنوع و مدرن در دسترس مشتریان قرار دارد. همچنین کابینت براق جذابیت فوق العاده ای را به محیط می دهدو البته بسیار کاربردی است و همچنین به راحتی تمیز می شود و نگهداری از آن آسان است. شما میتوانید از دانش و تجربه ما بهره ببرید و جهت مشاوره رایگان و استعلام قیمت کابینت آشپزخانه با کارشناسان نیل چوب تماس بگیرید: ۰۹۱۲۶۷۷۶۸۱۲

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید