دکور مغازه و فروشگاه, مطالب

اصول طراحی دکوراسیون مغازه

اصول طراحی دکور مغازه

حتما شما هم دوست دارید بعنوان فروشنده یک دکور شیک و زیبا داشته باشید. طراحی دکو مغازه باید بر طبق اصول انجام شود تا نتیجه خوبیرا برای شما به همراه داشته باشد. فضای فروشگاه شامل ویترین و دکور داخلی میتواند تاثیر عجیبی بر مشتریان شما بگذارد. البته باید در نظر گرفت که هر فروشگاهی متناسب با نوع جنس قابل عرضه متفاوت است و روند کاملا متفاوتی را باید برای طراحی و اجرای دکور و ویترین در نظر گرفت.

در نظر داشته باشید که طراحی یک فضای تجرای و یا فروشگاهی میتواند روند اقتصادی فروشگاه را تعیین کند. امروزه تجارت بصری یکی از انواع تجارت ها محسوب میشود که میتواند بسیار موثر و تاثیر گذار باشد.

مهمترین نکات در طراحی داخلی فروشگاه و مغازه

هنگام طراحی دکور داخلی فروشگاه و مغازه های کوچک نکات مهمی وجود دارند که میتوانند محصول نهایی را با تمام ابعاد به مشتریان شما معرفی کنند. همین نکته اهمیت وجود یه طراحی خوب و مجری خبره را نمایان میکند.

قدرت طراحی ویترین را دست کم نگیرید. ویترین ها اصولا اولین تماس چشمی را با مشتریان شما برقرار میکنند. و در بسیاری از موارد میتواند هر مشتری را برای دیدن سایر محصولات شما ترغیب کند و به داخل مغازه هدایت کند. بررسی نمونه های اجرا شده میتواند ایده های خوبی را بشما القا کند.

علاوه بر زیبایی و ظاهر چشم نواز ، ویترین شما باید دسترسی های آسانی را برای ارائه اجناس به مشتری برای شما فراهم کند. معطلی برای مشتریان زیاد خوشایند نیست و میتواند در روند فروش شما وقفه ایجاد کند و در بعضی موارد برخی از مشتریانی که با فاصله کم وارد مغازه میشوند را از دست بدهید.

فروشگاه بوتیک

انتخاب رنگ برای فروشگاه نباید زیاد تیره و دلگیرباشد. شادابی میتواند تاثیر زیادی بر مشتریان شما بگذارد و حس خرید را در آنها زنده کند. داشتن نظم یکی از مهم ترین المان های ویترین و دکور فروشگاه است.

شلوغی ویترین و دکور میتواند ذهن مشتریان را به هم بریزد و باعث شود تا سردرگرم شوند و این یعنی نارضایتی مشتریان شما.

استفاده از طرح های مینیمال برای جلب توجه بیشتر در ویترین و ورودی مغازه میتواند بسیار کاربردی باشد.

اگر مغازه کوچکی دارید میتوانید از ویترین های چوبی با ترکیبی از گل و گیاهان استفاده کنید که شادابی و رنگ های زنده را بهمراه داشته باشد.

دکور مغازه

منطق در چیدمان

شاید شنیده باشید که خرده فروشان مواد غذایی محصولاتی مانند شیر و تخم مرغ را کنار هم قرار میدهند، دلیل اینکار رسیدن مشتری به کالا های روزمره و پر تکرار است و باعث میشود تا برای مشتری یاداوری خوبی باشد. برای فروشگاه های بزرگ نیز میتوانید از این ایده استفاده کنید. بطور مثال بخش فروش کودک را در انتهای فروشگاه یا طبقات بالا قرار دهید تا والدین مجبور شوند تا انتهای فروشگاه تمام کالا های شما را مشاهده کنند.

سرعت خرید

امروزه مشتریان تمایل دارند تا خیلی سریع محصول مورد نظر خود را پیدا و خرید کنند. شما میتوانید با طراحی داخلی فروشگاه سرعت خرید را کمی کاهش دهید تا مشتری زمان بیشتری را در فروشگاه شما سپری کند. این امر با چیدمان فروشگاه شما ارتباط مستقیم دارد. شما میتوانید ترتیب چیدمان را طوری قرار دهید که مشتریان کالا های مرتبط را پشت هم مشاهده کنند.

طراحی داخلی مبتکرانه و خلاقانه میتواند تاثیر بیشتری بر مشتریان داشته باشد. فضای تنفس در فروشگاه اهمیت زیادی دارد. با ایجاد این فضا میتوانید به مشتریان خود فرصت فکر کردن بدهید.

نورپردازی

نور یک عنصر کلیدی در دکوراسیون مغازه بشمار میرود. با ایجاد نور مناسب میتواندی فضایی دلنیشین ایجاد کنید که بیننده آرامش را احساس کند.

نوع طراحی های برا فروشگاه های مختلف باید متفاوت باشد و الگو برداری از فروشگاه ورزشی برای فروشگاه پوشاک میتواند تاثیر منفی داشته باشد.

نیل چوب میتواند با علم روز ویترین و دکوراسیون فروشگاه شما را طراحی و اجرا کند. اگر نیاز به مشاوره دارید همین حالا با ما تماس بگیرید.