طراحی کابینت, مطالب

کاربرد های cnc چوب

کاربرد cnc چوب

موارد استفاده برای عملیات پردازش چوب

ماشین‌های CNC به دلیل کاربردهای بسیار انعطاف‌پذیر، به طور فزاینده‌ای برای عملیات پردازش چوب – برای صنعت و کارگاه‌ها – ضروری می‌شوند. تعداد فزاینده ای از شرکت ها در تلاش برای مقابله با تقاضاهای بازار و فشار هزینه ها به ماشین های CNC ارتقا می دهند. مراکز ماشینکاری CNC به ویژه در مواقعی استفاده می شود که گونه های مختلف چوب نیاز به ماشین کاری دارند، همچنین اغلب در ترکیب با مواد دیگر مانند پلاستیک یا فلزات غیر آهنی. چوب جامد یا مواد چوبی مانند تخته سه لا، تخته خرده چوب یا پانل های ام دی اف را می توان به صورت خودکار و در تولید سری آسیاب کرد (روترهای CNC)، اره یا سمباده زد. این امکان استفاده از ماشین‌های CNC را برای تولید عناصر ساختمانی (درها، پنجره‌ها و غیره)، برای پردازش چوب جامد (مبلمان، طراحی داخلی) و برای ماشین‌کاری پانل فراهم می‌کند. استفاده از ماشین آلات پردازش چوب CNC حتی منجر به نتایج بسیار رضایت بخش و مقرون به صرفه برای تولید آلات موسیقی پیچیده می شود.

اگر شما نیاز دارید تا فرم خاصی را برای چوب طراحی کنید یا آنرا بهصورت خاصی شکل دهید راه جل مناسب استفاده از دستگاه های cnc چوب است.

پیکربندی دستگاه پردازش چوب CNC.

مراکز ماشینکاری CNC برای چوب به طور کلی از چهار واحد تشکیل شده است: قاب دستگاه، فیکسچر خلاء با عناصر مکش، بستر ماشینکاری و واحد ماشینکاری. همه واحدها می‌توانند از سیستم‌های e-chain® و کابل‌های بسیار انعطاف‌پذیر از igus® استفاده کنند، جایی که می‌توانند عملیات بدون تعمیر و نگهداری و عمر طولانی را ارائه دهند. e-chains® یک محافظ ایده‌آل برای کابل‌ها و شیلنگ‌ها است، حتی در برابر حرارت بالا و دینامیک بالا که در عملیات پردازش چوب ایجاد می‌شود.

این دستگاه کارایی های مختلفی دارد که میتواند شما را شگفت زده کند. خدمات اجرایی cnc جدیدترین تکنولوژی دنیاست که صنعت چوب را دگرگون کرده است.

کافیست شما طرح مورد نظر خود را طراحی کنید و به اجرای آن فکر نکنید. ما هر آنچه در فکر شماست را چیاده سازی میکنیم.

فرآیند کار دستگاه برش چوب

روند کار این روتر چوب CNC ساده است. در ابتدا، ما طرح خود را بر روی نرم افزارهای CAD (طراحی به کمک کامپیوتر) ترسیم می کنیم. برای مثال Rhino3D، AutoCAD، SolidWorks، SketchList3D قابل توجه هستند. در مرحله دوم، ما طراحی CAD را به زبان ماشین CNC تبدیل می کنیم. در این حالت می توانیم از نرم افزارهای Mach3, Nc-studio, Syntec, DSP, Siemens برای کنترل CNC استفاده کنیم.

روتر چوب CNC به عنوان یکی از متنوع ترین تجهیزات نجاری در نظر گرفته می شود. از زمان آغاز به کار در سال ۱۹۷۰، زمانی که شرکت‌های نجاری یک ماشین‌کار را در هر ایستگاه کاری قرار دادند، به یک روند تبدیل شد. ماشین‌های کامپیوتری این روند را با فعال کردن کارخانه‌ها برای خودکارسازی روشی که به صورت دستی کار می‌کردند تغییر داد. این نه تنها وابستگی به نیروی کار را کاهش می دهد، بلکه کیفیت کاری را که هر مشتری خواستار آن است، بهبود می بخشد.

کاربردهای CNC

ساخت کابینت

کابینت سازی یکی از کاربردهای بسیار محبوب روتر CNC است. روترهای بسیار متوسط و موثر، ساخت جلوی کشوها، کشوها، قفسه ها، رویه های پیشخوان و درها را برای مغازه های بزرگ، متوسط و کوچک به طور یکسان ممکن می سازد. کابینت سازان از آنها برای توسعه تولید و کاهش هزینه ها با کاهش حمل و نقل مواد و گسترش در سراسر استفاده می کنند.

علامت گذاری

روترهای CNC به عنوان بخشی از تابلوسازی برای برش علائم در پلاستیک، فوم، چوب، برنز، آلومینیوم و مواد مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. حرکت همزمان ۳ محور با برنامه نویسی مناسب به ظرفیت کامل ۳ بعدی اجازه می دهد که به تولید کنندگان علائم توانایی کار با هر هدف و هر ماده ای را می دهد.

ساخت مبلمان

یکی از کاربردهای بسیار محبوب روترهای CNC ساخت مبلمان است. این روترها که مجهز به دستگاه های فرمان، سنباده، برنامه ریزی، شیار و حفاری هستند، با عملکردهای همزمان در سطوح توضیحی با استفاده از سرهای مختلف و تعویض کننده های ابزار برنامه ریزی شده مجهز شده اند.

آسیاب سازه

یک دستگاه CNC همراه با برنامه‌نویسی ساده برای استفاده می‌تواند توانایی‌های صنعتگر را که در کوربل‌ها، کنده‌کاری‌ها، قوس‌ها، قالب‌گیری‌ها و همچنین در بخش‌ها یافت می‌شود، شبیه‌سازی کند. این دستگاه تراش نمایه‌سازی را ارائه می‌کند که حکاکی‌های سه بعدی دردسرساز روی قطعات بشکه‌ای را ساده می‌کند. تصویر زیر که حکاکی سه بعدی لرد گانشا از اساطیر هندو را نشان می دهد، کاربرد مناسب این دستگاه است.

اینها بخشی از توانایی های این دستگاه بشمار میرود.

منبت کاری روی چوب

کنده کاری روی چوب به طور گسترده به عنوان یک هنر دستی دیده می شود. با این حال، نوآوری CNC می تواند تکرارپذیری و کیفیت برش ها را انجام دهد. از هدایای ظریف گرفته تا مبلمان، می‌تواند شما را قادر سازد تا انواع قابل قبولی را انجام دهید.

ماشینکاری آلومینیوم

علیرغم این واقعیت که روترهای CNC به طور گسترده ای با اقلام چوبی و پلاستیکی مورد استفاده قرار می گیرند، می توان از آن برای برش آلومینیوم نیز استفاده کرد.

مدل سازی و نمونه سازی

روترهای CNC یک راه حل برای ساخت مدل هایی با استفاده از پلاستیک، چوب، فوم و آلومینیوم هستند. با ترکیب کامل روتر CNC و برنامه نویسی صحیح، می توانید یک مدل دو بعدی

آلات موسیقی

یک دستگاه CNC قادر است قطعاتی را با تکرارپذیری و دقت باور نکردنی در ساخت انواع مختلف آلات موسیقی تولید کند. با این کار می توانید سازهای دست ساز درست کنید که کاملاً مناسب مشتریان یا برند آنها باشد.

نمایشگاه ها و نمایشگاه ها

روترهای چوبی CNC برای سازمان ها و افرادی که مشتاق ساخت آثار دست ساز برای نمایشگاه ها و همچنین نمایشگاه ها با استفاده از طیف گسترده ای از مواد از جمله آلومینیوم، اکریلیک، وینیل، شیشه و چوب هستند، عالی هستند. برای مثال، تصویر «بودای خندان» را که به زیبایی از چوب حک شده است در نظر بگیرید.

بنظرتون عالی نیست؟

بدون شک روتر CNC چوب ماشینی شگفت انگیز است.

دیدگاهتان را بنویسید