آشپزخانه و کابینت, طراحی کابینت

چند ایده و طرح آشپزخانه کوچک

طرح آشپزخانه کوچک

طراحی آشپزخانه بسیار مهم است و باید با اصول انجام شود تا نتیجه خوب در پی داشته باشد و به مرور تکراری و خسته کننده نشود. اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است و نیاز به طراحی خوب ، شیک و کاربردی دارید باید به چند نکته مهم توجه ویژه داشته باشید.

اولین نکته استفاده از فضاهای بالای آشپزخانه است که میتواند فضای مفیدی در اختیار شما قرار دهد و همچنین در ایجاد زیبایی نیز بسیار تاثیر گذار است. در فضاهای کوچک چیدمان یکی از مهم ترین ملاحظات هنگام چیدمان ایده های طراحی آشپزخانه شماست. شکل فضای شما به زیبایی شناسی کلی شما و همچنین گزینه های مورد نیاز برای اطمینان از اینکه آشپزخانه شما نیازهای سبک زندگی شما را برآورده می کند، تعیین کننده است. برخی از محبوب ترین چیدمان های آشپزخانه کوچک عبارتند از:

آشپزخانه های مدرن کوچک

آشپزخانه های مربعی به خوبی برای طراحی های U شکل مناسب هستند. اگر فضای کافی دارید، روی سه دیوار از چهار دیوار خود پیشخوان قرار دهید. شما از فضای ذخیره سازی و پیشخوان فراوان و همچنین گزینه های زیر پیشخوان برای لوازم خانگی خود بهره مند خواهید شد. اگر فضا اجازه دهد، ممکن است بتوانید یک منطقه ناهار خوری یا جزیره آشپزخانه را نیز در آشپزخانه ادغام کنید.

آشپزخانه های کوچک L شکل

آشپزخانه های L شکل یک گزینه ایده آل برای ایده های آشپزخانه های کوچک به خصوص در فضاهای کوچک هستند. ممکن است این شکل را برای یک غذاخوری آشپزخانه با پلان باز یا برای اتاق هایی که کاملاً نمی توانند طراحی گالری را در خود جای دهند مناسب بیابید. شما همچنان از فضای زیادی روی میز و همچنین مقدار مناسبی از فضای ذخیره سازی بهره می برید. با این حال، ممکن است لازم باشد خانه دیگری برای وسایل بزرگ مانند ماشین لباسشویی و خشک کن پیدا کنید.

آشپزخانه های باریک

آشپزخانه های گالی معمولاً از محبوب ترین چیدمان های طراحی آشپزخانه های کوچک هستند. با چیدمان آشپزخانه گالی، از دو ردیف کابینت با فضایی برای پخت و پز و شستشو بهره می برید. سبک گالی اغلب فضای زیادی برای پیشخوان آشپزخانه و فضای ذخیره سازی فراهم می کند.

آشپزخانه های مربع کوچک

آشپزخانه های مربعی به خوبی برای طراحی های U شکل مناسب هستند. اگر فضای کافی دارید، روی سه دیوار از چهار دیوار خود پیشخوان قرار دهید. شما از فضای ذخیره سازی و پیشخوان فراوان و همچنین گزینه های زیر پیشخوان برای لوازم خانگی خود بهره مند خواهید شد. اگر فضا اجازه می دهد، ممکن است بتوانید یک ناهارخوری را نیز در آشپزخانه خود ادغام کنید.