آشپزخانه و کابینت, طراحی کابینت, مطالب

کابینت مدرن ایرانی

تفاوت ممبران و وکیوم

ساخت کابینت میتواند بسیار با اهمیت باشد. چرا که تمام نمای آشپزخانه شما را شکل میدهد. کابینت ها، انواع مختلف دارند و باید در هنگام طراحی و ساخت، با شناخت کافی اقدام به طراحی متناسب با محیط و همچنین شاخت با بهترین کیفیت کنید.

ساخت کابینت مدرن

کابینت های ایرانی همواره شکیل و گرم هستند و خانه های ایرانی ها با انواع کابینت های ایرانی مزین شده است. طرح های مدرن ایرانی بسیار مورد توجه کابران قرار گرفته و بسیاری از کاربران تمایل به طراحی و اجرای کابینت های ایرانی دارند.

نیل چوب با شناخت انواع کابینت ها و تجربه بالا در این زمینه میتواند مشاوره دقیق و متناسب با محیط و فضای شما ارائه نماید.

امروزه کابینت های مدرن طرفداران بسیاری پیدا کرده است. در واقع این سبک کابینت هم از نظر قیمت جزو دسته کابینت های مقرون به صرفه به شمار می آید و هم زیبایی خاص خود را دارند. بخصوص که نسبت به کابینت سبک کلاسیک. سبک جدید کابینت مدرن شامل مدل های متفاوت از متریال متنوع در صدها رنگ مختلف است.

تمایل به ساخت کابینت های مدرن میتواند از ویژگی های منحصر به فرد این نوع کابینت ها نشات بگیرد.

کابینت های مدرن، اصولاً سطحی صاف و یکنواخت دارند و طرحی روی درب آنها دیده نمی شود. سادگی و زیبایی این نوع کابینت ها بسیار چشمگیر است. هر چه این کابینت ها طرح و رنگ ساده تر و یکدست تری داشته یاشند مدرن تر به شمار می روند. چوب، لمینت، وکیوم، شیشه و انواع فلزات در فرآیند تولید کابینت‌های مدرن نقش مهمی ایفا می‌کنند.

تنوع رنگ بالا از مهم ترین ویژگی‌ها و مشخصات کابینت مدرن است.

تزئینات در حداقل حد ممکن و به شکل مدرن: یکی دیگر از ویژگی های کابینت سبک مدرن، به کارگیری حداقل تزئینات در طراحی و ساخت است. لازم به ذکر است که همین تزئینات کم هم، به شکل مدرن و در نهایت سادگی، استفاده می‌شوند.

کابینت های گلس یکی از انواع کابیت های مدرن بشمار میرود. حذف تاج های و پیاده سازی به ساده ترین شکل از ویژگی های بارز کابینت های مدرن بشمار میرود.

سادگی در طرح درب‌های کابینت مدرن: درب کابینت، مهم ترین قسمت در ظاهر کابینت است. درواقع بیشترین نمای کابینت را درب کابینت دارد. پس اینکه در طراحی کابینت‌های مدرن، با درب‌هایی ساده و فاقد طرح‌های پرکار روبرو هستیم، چندان دور از ذهن نیست.

در بسیاری از طرح های مدرن دستگیره ها نیز حذف شده اند. درواقع شما دیگر متریال اضافی را نخواهید دید. در این سبک از کابیت میتواند خستگی را از دید شما گرفته و آشفتگی را در دنیای امروز کمتر کند.

علاوه بر تمام ویژگی هایی که عنوان کردیم، جادار بودن کابینت نیز بسیار مهم است و باید در هنگام طراحی و اجرای کابینت حتما به این نکته توجه ویژه کنید. کابینت های مدرن ایرانی میتواند بسیار جادار طراحی شوند و استفاده از تمام فضاها باید لحاظ شود.

تلفیق طراحی دیواره ها با کابینت شکل دهی اولیه کابینت مدرن را تشکیل میدهند. یعنی شما باید طرحی که پیاده سازی میکنید تکمیل کننده دیوار های آشپزخانه باشد و طراحی باید متناسب با رنگ، سبک و شکل دیوار صورت گیرد.

در کابینت های مدرن رنگ ها بسیار تاثیر گذار هستند. شما باید در کنار نورپردازی و استفاده بجا از نور، رنگ های مدرن را نیز پیاده سازی کنید تا طراحی شما چشمنواز باشد و زیبایی آن چند برابر شود.

فاصله کابینت تا سقف آشپزخانه باید به حداقل برسد و این ویژگی هم از لحاظ زیبایی تاثیر گذار است و هم فضای قابل استفاده بیشتری را در اختیار شما قرار میدهد.

Related Posts